FK Bryne mot IK Start

Monday, April 1, 2024 3:00 PM

:stadium: Bryne

:link: Lenker:

  • Live-dekning (Fevennen)
  • Live-dekning (IKStart.no)
  • Post-match-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (IKStart.no)

:two_men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

J_S_Torkildsen
S_H_Sjøkvist S_S_Hansen J_Gregersen F_Ø_Ness
T_H_Strannegård K_Makosso E_W_Schulze
M_Cosic A_Sanyang S_F_Nkubiri

:couch_and_lamp: Benk:

H_S_Johnsen N_P_Jenssen M_Nordal S_Richardsen D_Dashaev J_Gravdahl


La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :point_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*


⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!
IK Start-logo-kvadrat

:hourglass: Etter kampen:

Da ble det som ventet tap mot Bryne.

Ser man bak resultatet, kan man nok finne mye å glede seg over. Samtidig er jo effektivitet et annet ord for kvalitet i fotballens verden. Og Bryne virket bedre enn Start foran målene. Likevel er det sjeldent Schulze og Sanyang brenner sjanser av et slikt kaliber.

Thorkildsens gigantbrøler ødela Starts muligheter, Start har ikke råd til slikt på en historisk vanskelig bortebane. At Bryne knapt var over på Starts banehalvdel første halvtimen av andre omgang, forteller at Start spilte en ok kamp i store perioder. Men man følte vel at Bryne hadde mer på lager enn de viste.

Litt skuffet over at Karadas ventet så lenge med byttene sine. Benken var riktignok tynn, men Dashajev hadde fortjent mer spilletid og leverte vel en utsøkt målgivende. Å flytte opp Sira Hansen på 0-3 er også et grep som mest oppleves fornedrende.

Nykommerne kom vel greit fra det. Sira Hansen spilte en ok kamp. Makosso så lovende ut, selv om han virket litt kamprusten, Cosic kom til sjanser, men kvaliteten i pasninger og avslutninger var dessverre ikke allverden. Jenssen fikk bare ti minutter, men så ganske ukomfortabel ut. Burde vel også fått det røde kortet, og trenger nok tid før han blir noen klar forsterkning,

Start har hatt en vanskelig oppkjøring med lang periode uten hovedtrener, og for få spillere på trening til å opprettholde tilfredsstillende kvalitet. Det er ikke gunstig at nye spillere kommer inn i dagene før (og etter?) sesongåpningen. Spiller for spiller er førsteelleveren blant de bedre i divisjonen, men dårlig oppkjøring, tynn tropp og trener uten erfaring gjør jo at dette fort kan bli en tung sesong både sportslig og økonomisk hvis man kommer skjevt ut.

1 Like

Enig i dette! Mtp. hvor tidlig vi er, så synes jeg flere ting ved prestasjonen var lovende - så jeg tar ikke tapet så veldig tungt (selv om det var fryktelig irriterende).

Ja, jeg tenkte også på dette… Min beste teori, var kombinasjonen av tynn benk og at laget fungerte godt i relativt lang tid. At han ikke ville rokke ved momentumet, liksom. Men etter at dét roet seg, kunne han vært raskere, synes jeg.

Jeg synes at Sira Hansen spilte mer enn OK! Jeg likte at han hadde flere pasninger gjennom ledd, som om vi ikke hadde mista Luc, i tillegg til de tinga vi visste han var god på. Enig i de andre vurderingene. Vil også trekke fram at jeg fortsatt tror Nkubiri får en god sesong. Kler 4-3-3 veldig godt. Det er jo høy vanskelighetsgrad på mye av dét han gjør, så alt vil ikke gå. Men jeg synes suksessraten har vært god til nå i år!

Ja, det kan absolutt skje. Men jeg synes ikke det ser sånn ut enda. Håper vi er mye heldigere med skader enn i fjor, da! Har enda mindre _ gå på i år. Nei, jeg har fortsatt troa på en sesong på linje med forventingene: Konkurranse om en sjetteplass. :stuck_out_tongue: