Hvordan er ytelsen på sida?

Sida kjører på en server gjennom noe som heter Digital Ocean. Og der er det sånn at man kan kjøpe ulike mengder lagring, prosessorkraft osv.

Foreløpig kjører jeg sida på “det laveste som likevel er anbefalt for Discourse” - men det gjelder å holde øye med om det trengs oppgraderinger.

Jeg fikk har heller ikke tilgang på alt av enheter, sånn som Android-telefon. Så hører gjerne om det er noe som ikke funker så bra!

(Fikk også nyss på Twitter om at Firefox funka litt dårligere. Har testa med Firefox selv, og “dessverre” funka det helt fint, så har ikke funnet hva som evt. kan være grunnen enda. :confused: Gi gjerne rapporter på dette også!)

Hei! Jeg lagde en liten video for å forsøke å vise problemet i Firefox. Problemet oppstår når man f.eks. scroller raskt nedover. Virker som om det lugger litt.

Forsøkte å lage en liten video. Første klippet er i Chrome, nr. 2 i Firefox. Usikker på om det kommer godt frem i videoen.

Hmm, ja det ser absolutt litt hakkete ut der, ja. Men jeg klarer ikke å reprodusere det hos meg. :slightly_frowning_face: Her er Firefox “dessverre” helt smud.

Jeg sitter på en litt ålreit Mac, da - vet ikke om dét har noe å si.

Hvordan er dette forumet på Firefox?

Det forumet du linka til er helt smooth.

Hmm, kanskje det kan være fordi jeg bruker gjennomsiktighet her og der. :thinking: (Hvis du ser, så kan man se swoshen i bakgrunnen gjennom sidemenyen, for eksempel.)

Hva slags enhet har du? Pc? Mac? Litt ny/kraftig eller ikke?

PC, brukbar gaming-PC, så burde ikke stå på det!

Prøv nå (i light mode)! Tror jeg har skrudd av all gjennomsiktighet og blur. (Så nå er sida ganske ræva for alle - så fint om du gjør det litt fort. :sweat_smile:)

Det funker jo fint her (2021 MacBook Pro 14-tommer, grunnmodell - så mindre kraftig enn din), så vanskelig å feilsøke, heh. Kan muligens være noe med hvordan Firefox er optimalisert på Windows kontra Mac…? :thinking:

Edit: Har bytta tilbake nå - siden testinga ødelegger sida for alle, heh. Si gjerne ifra når det passer å teste!