Sunday, June 9, 2024 3:00 PM
Sparebanken Sør Arena
La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!
For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt.
(Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)
⏳ *Før kampen:*
⏱️ ***4.** min:*
⌛ *Etter kampen:*
Heia Start!

Etter kampen:
Kampen mot Lyn ble et resultatmessig tilbakeslag etter en fin periode. Jeg synes Start åpnet bra, og dominerte det meste de første minuttene. Men når Lyn omsider fikk låne ballen, ble det raskt tydelig at veien til mål virket kortere for dem enn for Start.
Den første scoringen kom således ikke helt som Lyn fra klar himmel. Men hadde vel kanskje ikke engang blitt en målsjanse om Starts keeper hadde beholdt roen. Utligningen kom raskt og heldig etter en monstertabbe, men gleden var kortvarig da Sira Hansen glapp markeringen på Hisøys store sønn, og Thorkildsen nok en gang tok et valg som fikk negative konsekvenser.
Dette Start-laget må jobbe hardt for sjansene sine, og tåler i praksis ikke grove feil i egen boks. Det så tungt ut da Lyn tok tilbake ledelsen, og da Nkubiri filmet til seg sitt andre gule var håpet om poeng syltynt, og ble raskt eliminert etter marerittet i starten av andre omgang.
Kampen ble ødelagt av personlige feil, og var i praksis avgjort etter drøyt halvspilt. Dermed er det vel ikke så mye å si om lag-prestasjonene.
Jeg gleder meg imidlertid fremdeles over hver kamp Deni Dashev får starte på bekostning av Ness. Bjørntvedt Olsen er en guffen spiller å møte, og jeg synes Dashaev stort sett løste det ganske greit.
Ellers var det stor stas at Marius Nordal fikk debuten. Han virket å ta nivået bra.
På den negative siden var det urovekkende at Sira Hansen fikk såpass med juling av Matthias Johansen. I tillegg er det noe vilt og ukontrollert over keeperspillet til Jasper Silva Thorkildsen for tiden. Han er jo gullkalven og det store salgsobjektet i dette Start-laget, men når han viser såpass store svakhetstegn i spillet sitt, er det vel tvilsomt om Start kan forvente de store budene på ham med det første.
Og det er de nok avhengige av dersom de skal oppretteholde driften og samtidig unngå å selge sjela si til amerkanere. Det er tøffe tider.
1 Like
Enig i analysen angående Thorkildsen. 
Også enig i at Nordal var frisk! Og laget er vel, tross alt, på svakt oppadgående i det siste. Så vi får ta det lille håpet vi får!