IK Start mot Moss FK

Saturday, October 26, 2024 2:00 PM

:stadium: Sparebanken Sør Arena

:two_men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

Pryts

Hansen
Griesbeck
Jenssen

Pålerud
Grønli
Vorsager
Schulze
Begby

Grundetjern
Hoven

:couch_and_lamp: Benk:

Johnsen
Dashaev
Makosso
Shala
Strannegård
Bjørgolfsson
Lorentzen
Nkubiri
Richardsen

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :point_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!
IK Start-logo-kvadrat

:hourglass_flowing_sand: Før kampen:

Synd at Isah er ute, så klart – men blir interessant å se Hoven fra start! Faktisk en ganske ålreit benk, til Start å være. (Regner med Torkildsen er skada?)

Hoven styrket vel ikke akkurat egne aksjer. Men hva skjedde med Isah egentlig? To netter på sykehus høres dramatisk ut.

Kampen mot Moss var fornedrende. Starts begredelige prestasjoner biter ikke lenger, men når man så intenst skulle ønske man heiet på bortelaget så svir det litt ekstra.

Jeg vet ikke hva fordelingen av ballbesittelse ble til slutt, men inntrykket var vel at Start knapt spilte etablert angrep, mens Moss danset seg gjennom pressleddene med vidunderlig lettbente spillere. Blerton Isufi var virkelig en nytelse å følge. Kanskje var det til bortelagets fordel at mannefall åpnet veien for denne diamanten av en fotballspiller. Moss manglet vel 5-6 spillere, men hovedinntrykket var at de fleste av bortelagets spillere drev en annen idrett i hjemmelaget som jaktet bakrom hver eneste gang de vant ballen.

Jobben er gjort. Plassen er berget. Kanskje er det vanskelig å opprettholde underdog-mentaliteten og desperasjonen når ingenting står på spill lenger. Start virker å ha punktert etter en solid rekke. Det taler neppe til Karadas sin fordel. For resultatene er en ting. Start under Karadas er et lag kun en mor kan elske, og dette blir jo ekstra tydelig mot spillende lag som Moss.