Kongsvinger IL mot IK Start

Saturday, April 27, 2024 2:00 PM

:stadium: Gjemselund stadion

:link: Lenker:

  • Live-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (IKStart.no)

:two_men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

Viken

Ness
Jenssen
Hansen
Sjökvist

Gregersen
Makosso
Schulze

Nkubiri
Hoven
Grundetjern

:couch_and_lamp: Benk:

Johnsen
Pålerud
Wallius
Strannegård
Dashaev
Cosic
Richardsen


La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :point_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*


⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!
IK Start-logo-kvadrat

:hourglass_flowing_sand: Før kampen:

Som tidligere nevnt, er jeg kronisk optimist - og da velger jeg å fokusere på at innsatsen var god forrige kamp, og noe å bygge på. Særlig mtp. motstander og bortebane, er offervilje viktig. Hadde laget klart å spille litt ålreit, hadde jo dét også vært moro…

På papiret liker jeg veldig hva Schulze bildrar med mtp. seine løp og mål på hodet osv. Men ikke så glad i hva han bidrar med (og ikke) i banespill og div. og hva det gjør med midtbanen forøvrig. Litt spent på hvordan det blir med på ham og Hoven på banen samtidig. Det kan bli litt gampete, men på en annen side gjør det Start veldig tunge på innlegg. Så kanskje vi går for kriging (som forrige kamp) pluss hodestøt fra én av disse? :fire:

:stopwatch: 6. min:

Der må Makossso følge løpet inn…!

Stor kvalitetsforskjell første minuttene.

:stopwatch: 12. min:

Men det var jo faktisk ikke frispark…! (Fellinga til Hanssen.)

Kongsvinger-spilleren går jo bare foran ham, og stopp opp og faller.

:stopwatch: Pause:

Her er det ikke mye for optimisten å henge seg opp i… Kanskje at Karadas tar grep så tidlig?

Det kan være jeg er farga av at jeg kålla det før kampen: Men jeg synes virkelig det er et problem at det ikke er nok spillere som kan spelle! Start er jo absolutt ikke i stand til å holde på ballen - og da får vi jo angrep imot gang på gang på gang.

Tja. Det ble gjort grep relativt tidlig. Det skulle nok bare mangle. Omleggingen til tre bak satte en midlertidig stopper for Kongsvingers totaldominans. Om grepet var et fotballfaglig vellykket svar på Starts problemer, eller kun medførte at Kongsvinger trengte litt tid på å omstille, er vanskelig å si.

Så kan man kanskje si at Start var mer med i andre omgang. Men da var kampen over. Og selv om Kongsvinger på ingen måte tok foten av gassen, ble de merkbart mer selvtilfredse og udisiplinerte. Det var nok hovedårsaken til at Start holdt nullen og skapte et par sjanser.

Så må man vel spørre seg hva det gjør med dette laget å stå uten seier etter fem serierunder og en cupkamp mot MK. Og ikke minst hva det gjør med spillere som tas av i pausen. Dette Start-laget slår meg ikke som spesielt robust mot dårlige opplevelser.

Forøvrig var det vel ingen stor overraskelse at Start fikk så hatten passet på Gjemselund. At et Start-lag som har slitt seg til et par poeng mot antatte bunnlag skulle ha realistiske sjanser borte mot Kongsvinger, var det vel bare Fevennens ekspertpanel som hadde tro på. Dette Konsvingerlaget har et maksnivå som er milevis over Starts både kollektiv og individuelt, og er vel fort en av de tøffeste kampene Start får denne sesongen.

Bekymringen rundt Starts begredelige sesongstart forsterkes av at de nyopprykkede lagene flyr høyt i innledningen. Ser man oppover på tabellen, noe man vel strengt tatt ikke kan unngå fra jumboplass, kan man jo si at det overraskende nok er litt liv igjen i opprykkshåpet all den tid Vålerenga og Ålesund også har kommet så forferdelig skjevt ut. Men om fokus er å holde seg unna nedrykksstriden, er det ubehagelig at de ubeskrevne bladene overrasker positivt. For om dette blir en kamp mot Moss, Ulf, Raufoss og Mjøndalen, er det ikke godt å si hvordan det vil ende. Det er nok ikke større forskjell på spillermaterialet til disse lagene og Start enn det er mulig å utligne fra trenerbenken.

1 Like