La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!
For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)
Jeg syntes absolutt det var et par bedringstegn forrige kamp, i tillegg til poeng, så klart. Jeg har tidligere vært veldig skuffa over evnen til å spille seg ut og framover og passere ledd - og der syntes jeg stopperene og midtbanen (særlig Makosso) var mye bedre. Det jeg savna mest var noen som kunne gjøre noe med ballen når den kom seg oppover - så er særlig spiss jeg savner.
Jeg vet det er veldig unpopular opinion, men jeg er ikke kjempefan av det Schulze bidrar med på banen… Det er ofte innsats, men når han ikke setter så mye på hodet, blir det for meg en spiller som er litt for treig (som også merker i gjenvinning) og litt for dårlig med ball (gjør ikke de rundt seg så gode). Blir spennende å se om Nordal kommer seg nok til å få flere minutter! Og Sanyang passer godt i dette systemet.
Jeg har ikke hatt så mye imot Ness - men er jo unsett spennende med minutter på Dashaev! Også bra å faktisk stille samme lag et par kamper på rad, heh.
Ugh. Hadde vært deilig å slite seg til tre poeng på bortebane - men var vel greit med uavgjort kampen sett under ett. God kamp av Sivert Sira Hansen, men ellers ganske tynt.
Schulze er kjappere i hodet enn de andre. Det er vel forskjellen. Så er jeg enig i at han har visse svakheter og sjeldent glitrer. Men det er jo gjerne han som er involvert når noe positivt skjer.
Og når det gjelder Ness vs Dashaev tenker jeg bare det er et sunnhetstegn at Karadas vraker etablerte spillere som underpresterer til fordel for lokale talenter.
Kampen mot Levanger ble konsumert i et rom med distraksjoner, så jeg skal være forsiktig med analysene. Hovedinntrykket var imidlertid at Start leverte en solid bortekamp og at kampen var en fin forlengelse av Sogndal-kampen.
Jeg så Levanger slå ut Viking av cupen, og ble imponert over dem da. Jeg synes Start hang overraskende bra med, og tenker dette var et bonuspoeng. Forhåpentligvis er Start på vei til å stabilisere prestasjonene sine på et nivå som gjør dem vanskeligere å slå.
Det er vel foreløpig uklart hva de nye eierne vil bidra med at forsterkninger på kort sikt, så det vil åpenbart være en stor fordel om dagens tropp tar steget ut av bunnstriden så man slipper å kaste bort penger på redningsaksjon.