Lyn mot IK Start

Monday, August 19, 2024 5:00 PM

:stadium: Nadderud

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :point_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!
IK Start-logo-kvadrat

:hourglass: Etter kampen:

En stund så det ut til at årets første borteseier skulle komme på nøytral bane. Jeg hadde gledet meg til kamp på Bislett, men for Starts del var det nok greit at det ble som det ble.

Kampen var årets første med fysisk oppmøte for min del. Og jeg må nok erkjenne at jeg ble litt rystet over hva som møtte meg. Det så virkelig ikke bra ut. For selv om Start sjansemessig var på høyde og fort kunne endt opp med seier, klarte de knapt å holde ballen i tre trekk. Jeg ble overrasket over hvor primitivt og hjelpeløst det så ut på nært hold.

De nye spillerne virker heller ikke allverden. Lorentzen var en habil spiss i Åsane, men å spille på et lag som bruker 27 trekk for å nærme seg siste tredjedel krever jo helt andre egenskaper enn et lag som parkerer bussen og klarerer i retning spiss.

Vorsager virket ikke som noen åpenbar forsterkning, og da jeg så Griesbeck varme opp i pausen trodde jeg oppriktig at Bård Borgersen hadde snørt på seg skoene igjen, og må erkjenne at begrepet idrettsinvalid lå lenger fremme i hjernebarken enn forsterkning.

Men i Isah på venstrevingen har Start fått en gulkalv av en spiller som kan gjøre store ting på egenhånd. I hvert fall så lenge motstanderne ikke er klar over faren. Der ligger muligens redningen for Start i år.

1 Like

Hmm, høres ikke bra ut…

Vorsager er vel et eksempel på hva man får når man har ca null i overgangsbudsjett: I beste fall en spiller som er på nivå med de som er der fra før, og gir litt dybde.

Men fryktelig enig i at Isah virker som et meget godt treff!