Saturday, May 31, 2025 2:00 PM
Melløs stadion
Lenker:
- Live-dekning (Fevennen)
- Live-dekning (IKStart.no)
- Post-match-dekning (Fevennen)
- Post-match-dekning (IKStart.no)
Start-oppstilling:
Benk:
La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!
For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt.
(Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)
⏳ *Før kampen:*
⏱️ ***4.** min:*
⌛ *Etter kampen:*
Heia Start!
20. min:
Jeg synes det har vært en ganske god start! Moss har ikke skapt noe som helst, og Start har skapt gode brudd og vært farlig frampå et par ganger.
47. min:
Deilig! Der satt innleggskvaliteten som ikke var der i første. 
49. min:
Det hadde vel vært mulig å holde seg på beina for Lorentzen der — men rødt kort er helt greit. Åkei start på omgangen! 
82. min:
Ooh, der kom faktisk en sjanse etter fint spill! 
(Er lov å ha godt topp-press også, da!
)
Jeg fikk ikke sett kampen mot Moss. Det vil si, jeg så de første 37 minuttene, og hadde planer om å fullføre etter et besøk. Har sett de fleste kampene i opptak den siste tiden, og det er normalt lekende lett å leve i uvisse om Starts prestasjoner frem til kampen er konsumert. Men på lørdag ble resultatet spoilet av en udisiplinert kompis. Så da misset jeg min første kamp siden 2023-sesongen.
Det er en stund siden jeg synes det var lystbetont å se Start spille fotball. Sympatien og følelsene for klubben har gradvis ebbet ut siden euforien på 80 og 90-tallet. Jeg liker fotball og jeg liker Obos. Men jeg sliter virkelig med dette Start-laget.
Om det skyldes den primitive tilnærmingen, eller om det rett og slett er strikken som har røket etter tiår med slitasje, er vanskelig å si. Men jeg kommer nok til å droppe flere kamper fremover med mindre lysten skulle komme tilbake.
1 Like
Det er jo trist å høre — men absolutt forståelig, hehe. (Selv om det er litt mindre forståelig etter en sterk 3-0-bortereiser.)
Som tidligere nevnt, så tror jeg ikke det er dumt å starte med soliditet, og så jobbe inn mer kreativitet seinere. Skulle man slumpe seg til et opprykk (a la Fredrikstad eller Bryne), så ville jeg bare fortsatt å bygge sakte, med hjelp av økte inntekter, men å budsjettere med å rykke ned igjen.
Personlig synes jeg denne gjengen fortjener å bli fulgt. Jeg liker at man kan se innsats et al. — selv om det ikke akkurat sprudler ellers, heh.