Moss – Start

Saturday, May 31, 2025 2:00 PM

:stadium: Melløs stadion

:link: Lenker:

• Live-dekning (Fevennen)
  • Live-dekning (IKStart.no)
  • Post-match-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (IKStart.no)

:men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

:couch_and_lamp: Benk:

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :backhand_index_pointing_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!

:stopwatch: 20. min:

Jeg synes det har vært en ganske god start! Moss har ikke skapt noe som helst, og Start har skapt gode brudd og vært farlig frampå et par ganger.

:stopwatch: 47. min:

Deilig! Der satt innleggskvaliteten som ikke var der i første. :raising_hands:t2:

:stopwatch: 49. min:

Det hadde vel vært mulig å holde seg på beina for Lorentzen der — men rødt kort er helt greit. Åkei start på omgangen! :ok_hand:t2:

:stopwatch: 82. min:

Ooh, der kom faktisk en sjanse etter fint spill! :upside_down_face:

(Er lov å ha godt topp-press også, da! :smiling_face_with_sunglasses:)

Jeg fikk ikke sett kampen mot Moss. Det vil si, jeg så de første 37 minuttene, og hadde planer om å fullføre etter et besøk. Har sett de fleste kampene i opptak den siste tiden, og det er normalt lekende lett å leve i uvisse om Starts prestasjoner frem til kampen er konsumert. Men på lørdag ble resultatet spoilet av en udisiplinert kompis. Så da misset jeg min første kamp siden 2023-sesongen.

Det er en stund siden jeg synes det var lystbetont å se Start spille fotball. Sympatien og følelsene for klubben har gradvis ebbet ut siden euforien på 80 og 90-tallet. Jeg liker fotball og jeg liker Obos. Men jeg sliter virkelig med dette Start-laget.

Om det skyldes den primitive tilnærmingen, eller om det rett og slett er strikken som har røket etter tiår med slitasje, er vanskelig å si. Men jeg kommer nok til å droppe flere kamper fremover med mindre lysten skulle komme tilbake.

1 Like

Det er jo trist å høre — men absolutt forståelig, hehe. (Selv om det er litt mindre forståelig etter en sterk 3-0-bortereiser.)

Som tidligere nevnt, så tror jeg ikke det er dumt å starte med soliditet, og så jobbe inn mer kreativitet seinere. Skulle man slumpe seg til et opprykk (a la Fredrikstad eller Bryne), så ville jeg bare fortsatt å bygge sakte, med hjelp av økte inntekter, men å budsjettere med å rykke ned igjen.

Personlig synes jeg denne gjengen fortjener å bli fulgt. Jeg liker at man kan se innsats et al. — selv om det ikke akkurat sprudler ellers, heh.