Raufoss mot IK Start

Sunday, June 23, 2024 3:00 PM

:stadium: Nammo Stadion

:two_men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

J_S_Torkildsen

D_Dashaev
N_P_Jenssen
S_S_Hansen
S_H_Sjøkvist

T_H_Strannegård
K_Makosso
J_Gregersen

S_F_Nkubiri
E_W_Schulze
M_Grundetjern

:couch_and_lamp: Benk:

H_S_Johnsen
A_Ujkani
F_M_Pålerud
F_Ø_Ness
A_Sanyang
K_Hoven
M_Nordal
S_Richardsen

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :point_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!
IK Start-logo-kvadrat

:hourglass_flowing_sand: Før kampen:

Jeg har troa i dag! Oppdagående kurve i det siste.

Jeg er jo uttalt stor fan av Nkubiri, og har veldig troa på ham - men synes det er litt strengt å benke Nordal etter det han har levert de siste kampene. Vet ikke helt hvem jeg hadde bytta Nordal mot, da. Grundetjern var jo god sist.

Godt å se Alagie på benken!

:stopwatch: 8. min:

Frisk start! :raised_hands:t2:

:stopwatch: 57. min:

Det der er da farlig spill??

Definitivt. Det finnes dommere som gir rødt kort for de der.

Raufoss vant fortjent. Men Start burde vel ha økt ledelsen før utligningen, og da hadde kampen vært over. Og målene som går imot er jo sjelden vare. Selv om også Starts er heldig og unødvendig. Føler vel likevel Start hadde litt uflaks igår.

Raufoss mister sine beste spillere hver sesong, men har en imponerende evne til å opprettholde nivået. Nelson og Somesi var tidvis gode på midtbanen, Haruna er etter min mening blant de beste stopperne i ligaen og selv om Hustad foreløpig mangler skarphet etter langt skadefravær, leverer han jo et råsterkt bidrag til kollektivet. Wålemark må være en bra trener.

Karadas får ingenting gratis. Jeg synes han hadde fortjent litt mer marginer med. Men nok et gult kort til Start-benken igår trekker ned. Det er åpenbart ukultur i Starts støtteapparat.

Med seier ville Start klartret til 11. plass og hatt syv poengs luke til direkte nedrykk. Tapet gjør at Start tar ferie på kvalikplassen. Og med Ålesund som ett av lagene bak, kan man vel ikke helt ignorere sannsynligheten for nedrykk.

Slik sett kan resultatet muligens ha en viss påvirkning på sommeraktivitetene.

Ja, Azar får definitivt ingen verdens ting gratis!

Jeg syntes Start var klart best, og generelt veldig positive, i første omgang (særlig starten).

Men alt-i-alt synes jeg kampen var jevn (så at “Raufoss vant fortjent” er å strekke det litt langt etter min mening, men ikke noe jeg er voldsomt uenig i heller).

Svært interessant hva som skjer i sommer! Særlig mtp. sportsjef…