Raufoss – Start

Sunday, May 11, 2025 3:00 PM

:stadium: NAMMO stadion

:link: Lenker:

• Live-dekning (Fevennen)
  • Live-dekning (IKStart.no)
  • Post-match-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (IKStart.no)

:men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

:couch_and_lamp: Benk:

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :backhand_index_pointing_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!

:hourglass_not_done: Før kampen:

I dag får jeg faktisk sett kamp – så regner med de vinner igjen! :flexed_biceps:t2:

Liker ikke mengden skader… Men laget de sender ut virker greit nok. Nesten mer spent/nervøs for Jebali enn Gausdal.

:stopwatch: 47. min:

Oi – det er blant de største bommene jeg har sett… Helt upressa, og må ikke hoppe høyt en gang. Overraska over at keeper bomma??

Vel, jeg har i alle fall ikke sett Start tape enda..!

Men det var en rimelig kjedelig kamp. De slapp i alle fall ikke inn mål. :man_shrugging:t2:

Jo. Jebali har jo blitt en hoggestabbe i Fevennen til tross for begrenset spilletid. Mens Start kan leve godt med nesten hva som helst på indreløperposisjon slik de bygger opp spillet sitt.

Jeg synes Jebali klarte seg greit. Men han gjorde en grov tabbe som like gjerne kunne vært matchavgjørende. Om det var en enkeltstående tabbe, et resultat av manglende kampform eller et uttrykk for hans kvalitet vil tiden vise.

Sira Hansen gjorde jo en tilsvarende tabbe på motsatt side, og har gjort ganske mange slike i innledningen. Feilprosenten er vel det nærmeste man kommer definisjon på kvalitet i de bakerste posisjonene, og der er Sira Hansen i beste fall på middels Obos-nivå.

Det samme gjelder til en viss grad også Mvoue. Kan Start leve med å ha en ren ballvinner som uteukkende fordeler bakover og på tvers, og samtidig har en håndfull balltap pr kamp? Jeg er forsåvidt enig i at Mvoue ser ut som en god spiller, men bidragene hans er i mine øyne et stykke unna omtalen han får i Fevennen.

Uavgjort på Raufoss er et bra resultat. Det var en jevn kamp som kunne bikket begge veier. Det er fint å holde nullen selv om det nok i stor grad er tilfeldigheter og motspill som gjør at forsvaret holdt stand i går. Raufoss skapte nok neppe noe mindre enn Åsane og Mjøndalen. Og jeg følte vel at Raufoss tidvis fikk ganske god tid rettvendt ganske langt inne på Starts halvdel.

Fremover på banen var det ikke så mye å glede seg over. Men hurtige spillvendinger mot Strannegård var tidvis et effektivt våpen. Men det ble vel litt for tynt i boksen uten Schulze. Raufoss er også tunge på stopperplass til tross for tapet av Alm og Haruna og overgang til firer bak.

Nå venter Egersund på 16. mai. Det er jo en type kamp Start har for vane å vinne. Og antakeligvis en ganske gunstig motstander om Start får presset sitt til å sitte. Så her må åpenbart Lorentzen frem igjen som spissmakker til Grundetjern.