Saturday, September 28, 2024 2:00 PM
Øster Hus Arena
Start-oppstilling:
Prytz
Jenssen
Griesbeck
Hansen
Begby
Schulze
Vorsager
Grønli
Pålerud
Isah
Grundetjern
Benk:
Torkildsen
Dashaev
Makosso
Lorentzen
Hoven
Nkubiri
La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!
For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)
⏳ *Før kampen:*
⏱️ ***4.** min:*
⌛ *Etter kampen:*
Heia Start!
34. min:
For et mål av kjekkasen!
Ganske kaotisk kamp så langt, med Ulf som vel det beste laget. God keeper og litt flaks hjelper!
54. min:
Oooh, det er nærme fra Begby!
Etter kampen:
Det er litt moro å vinne fotballkamper! Hvem hadde trodd?
Jeg var himla skeptisk til at det blei henta så mange spillere i sommer – men det må vel sies at flere av dem faktisk har heva nivået. I tillegg vil jeg tro det gjør det lettere å kjøre bedre treninger, når det er et større antall gode spillere.
Når det er sagt, så var det jo veldig tynn suppe fra Ulf. Og jeg tror også litt handler om at Start fikk svært lite gratis første halvdel av sesongen. Men likevel!
Tja. Isah og Pryts har åpenbart hevet nivået. Resten av laget er ikke åpenbart styrket individuelt etter sommervinduet, men kollektivt ser det langt bedre ut. Så er det litt vanskelig å vurdere årsak/virkning. Kanskje ansettelsen av Thomas Pereira utgjør den store forskjellen?
I fotball får man aldri vite hvordan det ville ha gått. Det har åpenbart kostet klubben mye penger å hente inn masse nye spillere i sommervinduet. Og det ligger åpenbart en fare i at nye spillere uten verdi fortrenger spillere med.
Pålerud er en kjøttback jeg alltid har nedvurdert. Likefullt er han årets spiller for meg til nå til tross for at jeg fremdeles vurderer prestasjonene hans som ganske middelmådige. For det virker ganske klart at han er en svært viktig signalspiller på et lag og en klubb som nesten alltid har manglet mentaliteten som kreves.
Schultze er vel den andre kandidaten til årets spiller. Kamp etter kamp viser han sin verdi i de avgjørende øyeblikkene, men samtidig fremstår han som en stadig dårligere fotballspiller hva gjelder pasningskvalitet og ballbehandling.
Griesbeck og Prytz virker også å heve lagets konkurransementalitet, selv om de i likhet med Pålerud ikke nødvendigvis er bedre fotballspillere enn dem som fortrenges.
Start virker også styrket med Vorsager sentralt selv om Makosso neppe er noen dårligere spiller.
Begby er stødig, men Dashaev burde kunne tilført det samme. Grønli er et godt alternativ til Strannegård sålenge sistnevnte aldri får ut potensialet sitt. Lorentzen er en anstendig og anvendelig innbytter.
Grundetjern var fryktelig svak i vårsesongen. Antakelig grunnet skadeproblemer. Men er den positive utviklingen en individuell formutløsning eller et utslag av rolle og arbeidsforhold? Det er jammen ikke godt å si.
Kampen mot Ulf var nok blant de svakeste jeg har sett i år. Selv Starts prestasjon var ganske ussel tross monsterresultatet. Ulf er i utgangspunktet ingen enkel motstander, men Latinovich ville det annerledes. Mbaye virket ikke spesielt skarp han heller. Det minnet mest om kampfiksing.
1 Like