Skeid – Start

Saturday, April 5, 2025 2:00 PM

:stadium: Norde Åsen

:link: Lenker:

• Live-dekning (Fevennen)
  • Live-dekning (IKStart.no)
  • Post-match-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (IKStart.no)

:men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

:couch_and_lamp: Benk:

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :backhand_index_pointing_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!

:stopwatch: 24. min:

Fullt på bortetribuna… :pensive_face:

Men ganske solid åpning! Skeid har jo knapt hatt ballen på Starts halvdel.

:hourglass_done: Etter kampen:

Fra stadion syntes jeg det alt-i-alt var en solid kamp — selv første omgang. Start skapte en del, Skeid svært lite. Mer solid defensivt, og mindre rot offensivt.

Jeg syntes særlig Strannegård heva seg! God kontroll bakover, og flere gode avleveringer. Ellers må jo selvsagt Schulze nevnes. :ok_hand:t2:

Start så ut som om de var vonde å møtes i dag.

Godt å se at man er klart bedre enn et lag som kommer til å kjempe i bunnen av tabellen, for Start skal ikke ligge der. Å være et av to lag som fortsatt er ubeseiret, skal jeg leve godt på de neste to ukene frem til neste kamp.

Heia Start!

1 Like

Enig. Strannegård var god begge veier.

Enig. Forskjellen på lagene var enorm. Men samtidig er det vel ganske mange av disse Skeidspillerne som kunne tatt nivået i Start, så det var vel først og fremst en kollektiv triumf.

Det fortonet seg jo tidvis som en av disse treningskampene mot Steinar Skeie i Sørlandshallen. Skeid evnet aldri å spille av Starts press, og endte stadig opp med å miste ballen i farlige posisjoner eller å klarere i retning Hoel Andersen som hverken er et oppspillspunkt eller en bakromstrussel.

Så kan det jo være Skeid klarer å tilpasse seg tempoet etterhvert, men det er sjelden man ser så store nivåforskjeller. Start virket å være i overtall i alle situasjoner.

Det var smått utrolig at kampen levde til helt ut i overtiden. Og Skeid burde jo faktisk også utlignet på tampen. Delaveris var frisk etter innhoppet, og gjorde som han ville med Pålerud. Norheim hadde også noen horrible involveringer som skaffet Skeid en kjempesjanse.

Norheim fremstår som katta i sekken. Det er mulig han vil være et bedre valg enn Griesback sentralt. Men som venstre stopper sammen med Griesback er han neppe engang god nok for laget. Det er begredelig å tenke på at Start betalte mer for Norheim på utgående kontrakt enn de fikk ut av opsjonavtalen med Silva Thorkildsen. Og enda mer begredelig at de gir fireårskontrakter til 30-åringer.

1 Like

Jeg tenker at det er alt for tidlig å dømme ham etter så kort tid – og særlig mtp. at han akkurat er tilbake fra en skade. Menja, jeg håper det er rust, og ikke det faktiske nivået hans. :sweat_smile:

Og til Starts forsvar, så var han 29 år da de ga ham kontrakt. :wink:

1 Like

Absolutt. Han må jo nesten heve seg etter denne beksvarte innledningen. Så får vi håpe ikke skaden mot Våg blir langvarig. Årsaken til at veldrevne klubber ikke gir langtidskontrakter til gamle spillere er jo at risikoen vurderes som for stor.

Man kan sikkert aldri få nok eller for mye duellstyrke. Samtidig er det vanskelig å få øye på hva Norheim tilfører laget rent sportslig utover nettopp duellstyrke som tross alt allerede var Starts største styrke. Han fremstår svak langs bakken både med og uten ball, og mangler tempoet som Griesback sårt trenger fra sine makkere. I tillegg bør jo sidestoppere helst bidra i angrepsoppbygningen i møte med kompakte motstandere for lag som sikter mot toppen av tabellen. Det er noe annet enn å parkere bussen på Briskeby. Tenk hva Deni Dashaev kunne utrettet offensivt som venstre sidestopper i samspill med Tom Strannegård med sin fart og gjennombruddskraft.