Stabæk IF mot IK Start

Saturday, September 21, 2024 2:00 PM

:stadium: Nadderud

:two_men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

Pryts

Jenssen
Griesbeck
Hansen

Begby
Schulze
Vorsager
Strannegård
Pålerud

Isah
Grundetjern

:couch_and_lamp: Benk:

Torkildsen
Dashaev
Makosso
Grønli
Lorent’en
Hoven
Nkubiri

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :point_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!
IK Start-logo-kvadrat

Det er jammen ikke lett å danne seg et godt bilde av kampen fra supporterfeltet på Nadderud.

Men inntrykket var at Start innledet kampen svakt, og fort kunne havnet lenger bakpå første kvarter. Deretter spiste de seg inn, var litt heldige med marginene i midtperioden, og avslutningsvis spilte hjem kampen med kløkt og kontroll.

Stabæk har noen veldig spennende offensive spillere, men defensivt er de kanskje verst i divisjonen. For Isah og Grundetjern må det ha vært en drøm å møte en spiller som Nicolai Næss.

Isah er virkelig en stjerne på dette nivået. Han har en fin kombinasjon av riktige valg, gode ferdigheter og bra tempo, Spørsmålet er om han har ekstremkvalitetene til å lykkes internasjonalt.

Jeg synes også Vorsager ser ut som en ok signering. Han fungerer fint i ankerrollen, og evner i tillegg å slå noen veldig fine gjennombruddspasninger når åpningene byr seg.

Ellers viste Schulze nok en gang sin betydning med en avgjørende scoring, og et frekt forsøk i tverrligger. Men i banespillet ble det mye slurv. Pryts Larsen skal også ha ros selv om straffen var svak.

Seier mot Åsane vil være et langt steg i retning fornyet kontrakt. Poengtap forlenger depresjonen. Utfallet virker vidåpent. Åsane er i form, og spisskomet Haugland gir Åsane en ny dimensjon offensivt. Men fem år under Røssland lar seg neppe eliminere på uker. Så her burde det være gode muligheter til å profitere på bortestrategien også på hjemmebane.

1 Like

Jeg synes vel ikke egentlig det er noe veldig stor forbedring – selv om det er litt. Men nå vipper i alle fall noen av marginene Starts vei! Og dét hjelper.