Start - Molde

Sunday, April 19, 2026 5:30 PM

:stadium: Sparebanken Sør Arena

:link: Lenker:

• Billetter
  • Bortetur-tråd
  • Live-dekning (Fevennen)
  • Live-dekning (IKStart.no)
  • Post-match-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (IKStart.no)

:men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

:couch_and_lamp: Benk:

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :backhand_index_pointing_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!

:stopwatch: 30. min:

Årsbeste første halvtimen!

1 Like

Det var et understatement. Lenge siden jeg har sett Start så gode, og lenge siden jeg har sett en så morsom kamp med Start.

Jeg var ikke så imponert over dem mot Sarpsborg og LSK. To ganske like kamper i mine øyne der forskjellen var at LSK var kliniske der Sarpsborg rotet foran mål.

Mot Molde var Start spillemessig overlegne ganske lenge etter en litt treg start, og så ut som et lag som kunne skape sjanser fra eget spill. Det har ikke vært dagligdags under Karadas der høyt press, dødballer og en og annen kontring gjerne har vært beholdningen selv i Obos.

Så hører det med til historien at Molde neppe er et spesielt godt lag i år selv om stallen holder høyt eliteserienivå. Og at Start naturligvis bruker mye krefter på å kunne dominere kampen. Mot slutten tok kreftene slutt, og da kunne det fort blitt flere baklengs.

Floskelen om at poengene vil komme om man bare fortsetter med slikt spill, er stort sett tomme ord. Men akkurat denne gangen føler jeg det passer. For Start viste elementer kollektivt og individuelt jeg ikke trodde de hadde inne, og mentaliteten de viste når de stormet i angrep selv om de knapt kunne løpe uten krampe i avslutningsfasen tyder på at dette er en gruppe som ikke lett blir preget av konsekvenstenkning og høye skuldre. Jeg fikk rett og slett litt troa på at Karadas fører dette laget til ny kontrakt.

PS-Jeg har glemt passordet mitt til forumet her, og får ikke logget inn på alle enheter. Derfor har det vært litt ekstra stille fra meg i det siste. Tror ikke lenger det funker å få mail for å resette passordet.

1 Like