IK Start mot Egersund IK

Thursday, May 16, 2024 4:00 PM

:stadium: Sparebanken Sør Arena

:link: Lenker:

:two_men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

J_S_Torkildsen

S_H_Sjøkvist
S_S_Hansen
N_P_Jenssen
F_M_Pålerud

K_Makosso
J_Gregersen
E_W_Schulze

T_H_Strannegård
M_Grundetjern
S_F_Nkubiri

:couch_and_lamp: Benk:


La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :point_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*


⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!
IK Start-logo-kvadrat

:hourglass_flowing_sand: Før kampen:

(Svar til dette fra @Aladdin, blant annet.)


Jaja, da var det fotballens festdag… Er vel lov å håpe på å unngå tap i alle fall! Mtp. at Start stort sett har møtt lagene på nederste halvdel, så tenker jeg at det kanskje viser at årets OBOS er mer “alle slår alle” enn man kanskje tenkte. Og at sånn sett har det ikke mye å si.

Og enig i at det defensive i alle fall ser ålreit ut - og det er jo det man bør begynne med. Likevel blir det vanskeligere og vanskeligere å være Mr. Positiv!

Vi stilte med Herman Johnsen, Kalle Wallius, Sander Richardsen, Marius Nordal, Marijan Cosic og Kristoffer Hoven fra A-laget. (Fra denne rapporten.)

Vet ikke om Sanyang fortsatt er ute? Er uansett bra at Wallius og Nordal fortsatt spiller kamper!

Joda. Men det ligger vel litt i lufta at seieren kommer idag? Før eller siden må den jo komme, og Egersundtreet vokser neppe inn i himmelen.

:stopwatch: 24. min:

Målet vil jeg nok karakterisere som en keeper-tabbe - og de har jo sluppet til litt annet også. Men alt-i-alt synes jeg ikke starten har vært så verst! Positivt overraska over Pålerud. Kjekt med lange kast også.

:stopwatch: 54. min:

Denne hadde vi leda med en annen keeper (eller samme keeper, men i vanlig slag) bak… :frowning:

Jeg tror jeg vil trekke det så langt om å si at han egentlig burde vært på alle:

  1. Han står alt for langt framme, og klarer så ikke å korrigere.
  2. Den bør også være mulig å plukke. Du ser på Piggy at han forventer dét.
  3. Makan til rot og usikkerhet…

My man, Nkubiri, har vært god, da! Bommer selvsagt på en del - men lykkes med nok til at det er svært verdifult.

:stopwatch: 74. min:

Men se på Nkubiri, da!? :fire::fire::fire:

Jepp. Han holdt jo på å rote bort et fjerde også på bærturen i sluttminuttene. Til neste kamp håper jeg de oppgraderer maska med hull til øynene.

Egersund har sikkert kommet seg opp og frem med å være tro mot egen identitet. De var flinke til å bruke ballen, og skal ha for (over)mot og (dum)dristighet.

Men et Startlag som har slitt enormt med å skape sjanser i etablert angrep, kunne vel neppe drømt om en enklere motstander. Når Grundetjern og Nkubiri får boltre seg mann mot mann i enorme rom uten sikring, kommer sjansene på løpende bånd selv om laget ikke henger sammen, og selv ethvert feiltreff fra Thorkildsen blir en potensiell målgivende.

Det blir nok adskillig tøffere å skape sjanser borte mot Moss i neste runde. Forhåpentligvis kan bedret selvtillit hjelpe på effektiviteten.

1 Like