La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!
For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)
Med fasit i hånden kunne begge gjort det bedre. Men det er jo en merkerlig situasjon i forkant med flipperspillet etter Hovens hodeløse klarering. Det blir kanskje litt strengt å legge skylda på dem som ikke klarer å rydde opp i rotet Hoven skaper.
Ellers ble jeg positivt overrasket over Start i går. Jeg trodde Stabæk skulle skape mer trøbbel for Start-forsvaret. Har blitt veldig imponert over Spiten og Olderheim de siste kampene. Defensivt har Stabæk vist store svakheter, men synes likevel Start skapte overraskende mye og viste mye fin offensiv fotball.
Apropos fin, offensiv fotball; Det som skjer etter siste redusering, synes jeg lite om. Start spiller hjemme mot 10 spillere og søker cornerflagget på hver dødball og hvert angrep. Strannegård får gult kort for å sabotere spillet, og nok en gang rapporterer kommentatoren om at det deles ut gult kort til Starts støtteapparat. Start havnet sist på fair-play-tabellen i fjor. Jeg hadde forventet at klubben hadde tatt tak i dette, og at dette ville bli bedre med store utskiftninger i spillerstall og støtteapparat. Men det virker dessverre som ukulturen fra forrige regime har fått leve videre.
For min del ødelegger det litt av det gode inntrykket fra resten av kampen. Det var veldig mye å glede seg over i går. Nordal scoret sitt første mål, Grundetjern fikk rommene han trenger og var tilbake opp mot sitt beste, Strannegård kronet en god kamp med scoring og Sjøkvist traff med innleggene sine igjen. Ellers viste vel Dashaev en ny dimensjon i går da han flere ganger brukte farten sin til å sikre inne sentralt.
Men først og fremst spilte Start ganske fin fotball. Det handler selvfølgelig delvis om at Stabæk tidvis var sløve og duellsvake og kom til Kristiansand for å styre kampen, og lot Start fritt få meske seg i bakrom, høye brudd og kontringer. Men først og fremst synes jeg Start var gode til å gjøre Stabæk dårlige.