KFUM Oslo — Start

Sunday, March 15, 2026 4:00 PM

:stadium: Ekeberg

:link: Lenker:

• Billetter
  • Bortetur-tråd
  • Live-dekning (Fevennen)
  • Live-dekning (IKStart.no)
  • Post-match-dekning (Fevennen)
  • Post-match-dekning (IKStart.no)

:men_holding_hands:t2: Start-oppstilling:

:couch_and_lamp: Benk:

La dette bli et trivelig sted for samtaler før, under og etter kampen!

For det skal være lett å vite når du skreiv kommentaren din, gjerne kopier inn én av disse linjene i toppen av svaret ditt. :backhand_index_pointing_down:t2: (Jeg prøver å fikse så det skjer mer automatisk, men har ikke fått det til enda. Men har mekka det så du kan trykke på en “kopier” knapp oppe til høyre i ramma.)

⏳ *Før kampen:*

⏱️ ***4.** min:*

⌛ *Etter kampen:*

Heia Start!

:hourglass_done: Etter kampen:

Det var en skuffende kamp… Men jeg velger å ikke få panikk etter én kamp! Glad Azar trekker fram at mot og presisjon i frispilling er et stort problem. Og jeg synes troppen er ganske lovende.

Men, dumt at allerede neste kamp blir såpass viktig…

1 Like

Tja. Det blir en lang sesong, og mye kan skje. Samtidig følte jeg det var ganske stor forskjell på lagene. I den grad jeg fikk overblikket fra rad 3 på KFUM Arena.

Jeg klarer ikke helt fri meg fra inntrykket av at dette Start-laget peaket i sommer, og at hverken våren eller høsten var bra nok for opprykk. Jeg er defor veldig usikker på hvor nivået egentlig ligger. Og det lille jeg har sett av treningskampene gir ikke veldig annerledes inntrykk enn gårsdagens kamp.

KFUM er et spillende lag. Men hadde heller ikke store problemer med å stå imot i duellspillet. Det gjorde meg betenkt. For hvis ikke Start har en fordel i løpskraft og duellstyrke, er det vanskelig å se hvor poengene skal hentes.

Jeg tipper dette var en ganske kraftig realitetsorientering. Forhåpentligvis tar de lærdom og hever seg.

Egentlig enig i betraktningene!

Jeg har tidligere argumentert for at jeg håper at klubben tenker på dette opprykket som en bonus (som skjedde før man trodde). Jeg mener man bør bygge på en måte som fokuserer på å være i eliteserien i 2028. Så i stedet for å bruke desperate penger på 30-åringer for å holde seg i år, ville jeg heller hatt is i magen og evt. tålt 2027 i OBOS. (Men selvsagt rått om man slipper dette!) Et konkret eksempel her ville vært å satse på Deni kontra å hente Begby. Et annet vil være å generelt satse ganske ungt (og lokalt) når det gjelder overganger.

Jeg synes egentlig retninga i overgangsvinduet har vært ganske grei: Reitan, Segberg og Tønnesen er litt eldre (men ikke Wormgoor-alder heller) — men to er lokale og alle har eliteserie-erfaring. Kutsche er jo en helt riktig overgang, og ellers er det spillere tidlig i 20-åra.

Jeg hadde likt om klubben gikk ut og sa noe retninga (og forventninger), for å skape ro rundt arbeidet. Kan se for meg at de blir press og kaos ganske kjapt her nå, hvis det ikke blir resultater. Og at det da blir vanskeligere enn nødvendig å jobbe sakte og grundig for å bli bedre. Jeg synes jo egentlig Azar har vist at han klarer å gjøre dette laget, og disse spillerne, bedre. Men ser jo at folk har helt panikk etter én kamp — så frykter ståa om 5-10 kamper…

Menja, veldig enig i det du sier! Og særlig dette tenker jeg er viktig:

KFUM er et spillende lag. Men hadde heller ikke store problemer med å stå imot i duellspillet. Det gjorde meg betenkt. For hvis ikke Start har en fordel i løpskraft og duellstyrke, er det vanskelig å se hvor poengene skal hentes.

Noe annet: Hører gjerne fra deg i denne tråden her!