Hvorfor Nettsida blir litt bedre med Telegram

Introduksjon, og hvorfor Telegram

Det finnes ulike chatte-tjenester der ute - og de vanligste i Norge er helt klart Messenger og iMessage. Andre er kanskje også vant til å bruke WhatsApp eller Signal.

Men mens jeg har bygget denne sida, har det vist seg at Telegram har noen svært nyttige muligheter jeg ikke har funnet for de andre!

Noen generelle gode ting med Telegram:

  • Ganske god sikkerhet.
  • Godt personvern - sporer ikke brukerene, og viser ikke* reklame.
  • Alt-i-alt en svært brukervennlig og god chatte-app, med støtte for alle plattformer.

Noen ekstra-ting jeg har kunnet bygge knytta til Nettsida:

1) Pålogging med Telegram

Det er ganske vanskelig å få til pålogging med Google, Facebook eller Twitter (men jeg ønsker fortsatt å støtte det!). Men både Discord og Telegram var veldig enkelt! Så dersom du ikke har lyst til å lage deg ny bruker for å bruke her på sida, kan du med ganske få klikk logge inn med Telegram.

2) Varsler når noen svarer/nevner deg

Det er kjedelig når e-post-innboksen overlesses. Så siden det viste seg å være lett å mekke, har jeg laga en bot (kalt Christian Botaños), som kan sende deg slike varsler i chat-form:

Herfra kan du enkelt:

  • Like svaret du fikk,
  • gå til svaret i forumet,
  • og til og med svare - rett fra Telegram.
    • Du bare holder inne på meldinga, “Svar” og skriver!

Pro-tip: Sett Telegram-brukernavn som det samme som Nettsida-brukernavnet ditt. :+1:t2:

3) Følge strømmer for nye innlegg i utvalgte kategorier

Dersom du ønsker varsler når det startes nye temaer, kan du følge disse kanalene:

Derfra kan du trykke deg videre inn i forumet. (Det går ikke an å like og svare fra kanalen, dessverre.)


Har du spørsmål? Spør her!

Si også ifra om du vil jeg skal lage kanal for andre kategorier.

Vi har også en gruppe-chat som heter Nettsidas venner, for de som som vil jobbe litt for at dette blir et bra sted. Send meg en melding hvis du vil være med!